vrijdag 9 oktober 2009

De zin en onzin van enquetes

We kegen op het werk een enquête met als doel 'dat wij als medewerker met plezier ons werk kunnen doen en ons volop kunnen ontwikkelen'.

Het werkplezier zou veel groter zijn als ze ons niet met dit soort onzinvragen lastig vallen en daar 20 minuten voor nodig hebben.

In hoeverre bent u het eens met de volgende stellingen?
  • Ik streef de belangen van anderen (zoals collega’s, mijn leidinggevende, patiënten) na in mijn werk
  • Ik ben meer gericht op het behalen van succes dan op het voorkomen van falen
  • Ik denk er vaak over na hoe ik mislukkingen kan voorkomen
  • Ik vind het geweldig om mijn ideeën te zien veranderen in werkelijkheid
  • Als ik ergens in geloof, zorg ik dat het gebeurt
  • Ik ben altijd op zoek naar manieren om dingen beter te doen

Geen opmerkingen: