woensdag 17 juni 2009

De wonderbaarlijke wereld van het archief

Ik kreeg een reactie op mijn website www.stationsweb.nl:

Voor de renovatie van het stationsgebouw in xxx zijn wij op zoek naar de oorspronkelijke kleurnummers van het houtwerk van de goten, de kozijnen en de boeien. Heeft u wellicht een mogelijke informatiebron waaruit dit te halen valt? De NS heeft wonderbaarlijk genoeg geen informatie hierover.

Het betreffende station is gebouwd in de jaren 80 van de 19e eeuw. Laten we even voorbijgaan aan de vraag of er toen überhaupt kleurnummer bestonden, wat ik betwijfel. De kans dat een organisatie zulk soort details 135 jaar na dato nog kan reproduceren lijkt mij erg klein. Dat iemand dat niet snapt vind ik wonderbaarlijk.

2 opmerkingen:

Wichor Bramer zei

overigens, als je nog meer van dit soort gekke vragen wilt lezen, ga dan naar www.stationsweb.nl/dom.asp

Anoniem zei

Hi Wichor,

Je kunt zo iemand misschien doorverwijzen naar Movares in Utrecht. Daar bewaren ze dat soort informatie wel.

groet

Ronald